amilla.gr

Σύμφωνα με έρευνα μιας ομάδας ψυχολόγων του Πανεπιστημίου Βάντερμπιλτ της Αμερικής, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Brain and Cognition”, οι επαγγελματίες μουσικοί αφού έχουν και μεγαλύτερο δείκτη νοημοσύνης, χρησιμοποιούν ταυτόχρονα και τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου τους σε αντίθεση με τον μέσο άνθρωπο. Η έρευνα αυτή βασίστηκε στην ποιοτική διαφορά και το δημιουργικό τρόπο λύσης των προβλημάτων, καθώς και την εγκεφαλική δραστηριότητα των μουσικών.

Το γεγονός ότι χρησιμοποιούν και τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου τους ταυτόχρονα εξηγεί το γεγονός ότι πολλοί μουσικοί χρησιμοποιούν και τα δύο χέρια τους ανεξάρτητα, προκειμένου να παίξουν και επομένως μπορούν να ενώνουν τις ανταγωνιστικές πληροφορίες που παίρνει από τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου τους, όπως π.χ. να διαβάζουν τις νότες ταυτόχρονα, οι οποίες σαν γραπτά μουσικά σύμβολα διαβάζονται ως επί των πλείστων από το αριστερό μέρος του εγκεφάλου, ενώ ταυτόχρονα να ερμηνεύουν την παρτιτούρα με τον δικό τους προσωπικό τρόπο δίνοντας το δικό τους χρώμα και ύφος στο κομμάτι που θα εκτελέσουν, πράγμα που συνδέεται με το δεξί εγκεφαλικό ημισφαίριο.

Τέλος, οι επαγγελματίες μουσικοί χρησιμοποιούν περισσότερο την “αποκλίνουσα σκέψη”, δηλαδή
μια δημιουργική νοητική τεχνική η οποία ουσιαστικά είναι η ικανότητα να βρίσκουν νέες λύσεις
σε πολύπλευρα προβλήματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής έδειξαν πως οι μουσικοί εθελοντές βρήκαν περισσότερες νέες χρήσεις και λειτουργίες σε συνηθισμένα αντικείμενα ενός νοικοκυριού σε αντίθεση με τους μη μουσικούς που δεν τα πήγαν τόσο καλά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα και την απόδειξη ότι οι μουσικοί είχαν υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης (IQ) από τους μη μουσικούς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το μάθημα της μουσικοθεραπείας έχει σπουδαία αποτελέσματα σε παιδιά με ειδικές ικανότητες όπως επίσης ότι αρκετοί γιατροί, δικηγόροι, επιστήμονες ασχολούνται με τη μουσική για την εγρήγορση του μυαλού τους!

Προβολές/Αναγνώσεις: 35

Απάντηση σε αυτό

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση

Και για να μην παρεξηγηθώ ... ούτε εγώ είμαι μουσικός! ;))
Το πιστεύω όλο αυτό, η γνωριμία μου με μουσικούς μου το έχει επιβεβαιώσει αρκετές φορές!
Και, ναι, είμαι ΧΑΖΗ!!!
:P
Σωτηρία, τα πράγματα είναι θετικά ΚΑΙ για εμάς που αγαπάμε τη μουσική. Η ουσία είναι να μπορείς, εκ πρώτης, να χρησιμοποιείς... να καλλιεργείς... να ακονίζεις τον εγκέφαλό σου και να μην επαναπάυεσαι στον όποιο δείκτη νοημοσύνης. Η μουσική ΜΟΝΟ καλό μπορεί να κάνει και όποιος μπορεί και την αφουγκράζεται είναι, κατ'εμέ, ευλογημένος!!!
Ωραίο άρθρο!καλό είναι να ξέρουμε τι είναι όλο αυτό που μελετούν οι επαγγελματίες μουσικοί.Με μια λέξη:μαθηματικά!Όλα ξεκίνησαν από τη μελέτη που έκανε ο Πυθαγόρας πάνω στο μονόχορδό του.Οπότε μάλλον μαθηματικά=μουσική και το αντίστροφο.Μη ξεχνάμε πως πολλοί μαθηματικοί στη πορεία έγιναν επαγγελματίες μουσικοί...
Σ' ευχαριστώ φίλε μου για την εύστοχη παρατήρηση και τις πληροφορίες σου.
Αν λάβω υπ' όψην μου ότι ήμουν σκράπας στα μαθηματικά, πρέπει να αποδεχτώ
τότε την ιδέα ότι δε θα γίνω ποτέ επαγγελματίας μουσικός!!! ;)
Κωνσταντίνε... δεν τροποποιείς λίγο τον τίτλο απο ''είχαν'' σε ''έχουν'';
Λάμπρο και επίτηδες να ήθελα να φανώ χαζός ... αυτό δε θα το έκανα! Απορώ πώς μου ξέφυγε ... ευχαριστώ για την παρατήρηση!! Θέλω να γίνω και μουσικός, τρομάρα μου ;)))
Ελπίζω να σου άρεσε τουλάχιστον!

Απάντηση στη συζήτηση

RSS

google ads

Art amilla

Interview - Nikos Papakostas

Δημιουργήθηκε από τον/την amilla 6 Ιουλ 2010 at 0:27. Τελευταία ενημέρωση: Λάμπρος Νοέ 9, 2010.

h panagia nyxta Giannis Yfantis

Δημιουργήθηκε από τον/την Λάμπρος 23 Δεκ 2010 at 11:51. Τελευταία ενημέρωση: Λάμπρος Δεκ 23, 2010.

τοποθετήσεις

Δημιουργήθηκε από τον/την Λάμπρος 18 Ιουν 2010 at 17:03. Τελευταία ενημέρωση: Λάμπρος Νοέ 9, 2010.

© 2012   Created by amilla.

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης

Στατιστικά







var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-15078337-1']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();